Veelgestelde vragen
Om u aan te melden voor een logopedische behandeling voor uw kind dient u het aanmeldformulier in te vullen.
Helaas niet. Verschillende zorgverzekeraars stellen andere eisen aan DTL, waardoor het niet eenduidig is wie daar wel en wie daar geen recht op heeft. Daarom hebben wij ervoor gekozen altijd om een verwijzing te vragen. Deze kunt u krijgen van uw huisarts of uw behandelend specialist.
Kunt u niet op uw afspraak komen, meldt u dit dan ten minste 24 uur van te voren. U kunt dit doorgeven via email, telefoon, Whatsapp, het contactformulier op de website of via de portal. Wij verzoeken u bij de afmelding ook een suggestie te doen voor een nieuwe afspraak. De logopedist zal u laten weten of de nieuwe afspraak op het door u opgegeven tijdstip door kan gaan.
Klik hier om naar de contact pagina te gaan
Bij herhaaldelijk te late afzegging of ‘no show’ zijn wij genoodzaakt u het verzuimtarief in rekening te brengen. Deze nota komt voor uw eigen rekening.
Dat klopt. Telefonisch contact verloopt altijd via het spreekuur. Deze vindt plaats van 18:30 tot 19:30 op dinsdag en donderdag.
Wij hebben gekozen voor een vast tijdstip, omdat de logopedist zo de volledige aandacht voor u heeft. Bovendien kan de telefoon tijdens de behandeling een erg verstorend effect hebben.
Een logopedist onderzoekt, adviseert en behandelt mensen met problemen op het gebied van: stem, spraak, taal, gehoor en slikken.
Een logopedische behandeling volgt altijd na aanmelding en onderzoek. Na het onderzoek bespreekt de logopedist de resultaten met u en wordt een behandelplan opgesteld. De logopedist stelt behandeldoelen op en zal geregeld controleren of deze behaald worden.
Logopedie valt binnen het basispakket van de zorgverzekering. Dat betekent dat logopedie door alle zorgverzekeraars wordt vergoed. Houdt u er wel rekening mee dat het wettelijk eigen risico van toepassing is. Voor kinderen tot 18 jaar betaald u geen eigen risico. Het aantal vergoedingen kan per zorgverzekeraar variëren. Kijkt u hiervoor uw verzekeringsvoorwaarden na. Mocht u van zorgverzekeraar wisselen, laat u ons dit dan zo spoedig mogelijk weten.
Bent u onvoldoende of niet verzekerd, dan komen de kosten voor uw eigen rekening. Wij zullen u eens per maand een factuur sturen per post. U dient deze binnen 4 weken te betalen.
Indien u klachten heeft over het handelen van de logopedist (of het nalaten daarvan), waarbij u als patiënt/cliënt nadelige gevolgen ondervindt, kunt u een klacht indienen. Uiteraard stellen wij het zeer op prijs als u uw klacht eerst met uw logopedist bespreekt, zodat we samen naar een oplossing kunnen zoeken. Komt u er niet uit? Dan kunt u altijd alsnog uw klacht indienen.